Helppo lukuinen fakta kirja myynnistä, josta on helppo ammentaa omaan bisneselämään konkreettisia juttuja ja työkaluja.
Mikään ei tule hetkessä
Yhä useampi meistä on tyyppejä, jotka haluavat kaiken nyt ja heti. He haluavat suunnittelu palaverien sijaan mielummin painua heti hommin ja nähdä kätensä jäljen. Itse koen omaavani kuitenkin jonkun verran kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, mutta minun on helppo tunnistaa näitä ihmisiä ympäriltäni. Täytyy kuitenkin muistaa, että hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty.
Jos et ole verkossa, et ole olemassa
Nykyaikana oikeastaan melkein kaikki kaupankäynti on siirtynyt verkkoon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että jokainen tuote myydään verkossa, sillä osassa myydään vain ajatus tuotteita. On ollut huomattavissa suuri kato kivijalkakauppojen osalta. Nykypäivänä verkkokauppojen helppous viehättää ja se ettei tarvitse lähteä kaupoista etsimään asioita. Kirjassa esiteltiin kolme erilaista asiakaspolkua:
Verkoton asiakaspolku
Tämä asiakaspolku pienenee kokoajan. Sillä nimensä mukaan näistä tuotteista ei ole mitään netissä. Yhä harvempi ostaa tuotteita ilman nettiä eikä pelkästään verkkokaupasta ostamisen takia vaan tuotteita vertaillaan tai luetaan arvioita tuotteita ennen osto päätöksen tekemistä.
Osittain digitaalinen asiakaspolku
Tästä hyvä esimerkki on kiinteistö ala. Ihmiset yleisimmin katsovat asunnot verkosta mutta haluavat kuitenkin käydä asuntonäytöllä ja nähdä ostettavan tuotteen/rakennuksen livenä. Eli siinä yhdistyy verkko sekä kasvomaailma.
Täysin digitaalinen asiakaspolku
Tässä kaikki tapahtuu netissä niin myynti kuin myös markkinointi. Esimerkkejä ovat muummuassa Ebay tai Amazon, jotka ovat hyvin suosittuja maailmalla. Näistä pystyy tilaamaan oikeastaan mitä tahansa suoraa kotiovelle.
Netissä myymiselle on kaksi vinkkiä ostopolku ja kokemus täytyy tehdä mahdollisimman vaivattomaksi asiakkaalle sekä hakukoneoptimoinnin tärkeys yrityksen markkinoinnista. Hakukoneoptimointi kannattaa hoitaa jo aloittaessa kuntoon, jotta et menetä rahaa hukkaan.
Olemalla paras sinun tarvitsee olla vain 1% parempi kuin kilpailijasi
Tämä on kylmää faktaa. Joku tai jokin on aina paras vaihtoehto. Menestyminen tapahtuu niin, että olet ja teet hommat vain edes sen 1% paremmin kuin kilpailijasi. Menestyminen ei tarkoita, että hommia tarvitsee tehdä pää kainalossa vaan täytyy panostaa enemmän kuin kilpailijat johonkin osa-alueeseen. Nykypäivänä yhä isompaa roolia nostaa asiakaspalvelu ja laatu.
Myynnissä on monta eri osa-alueetta ja näihin pitää osata panostaa. Kirjassa on paljon työkaluja joilla voin kehittää tulevia projektejani myynnin osalta. Kirja on sellainen johon on helppo palata tilanteen tullen.
0 kommenttia