Rohkea, rehellinen ja reipas

Kirjoittaja: Teemu Hulkkonen

27 syyskuun, 2021

Lähdeteos: Brändikäs

Lähdeteoksen kirjoittaja: Lisa Sounio

Teoriapisteet: 2

Minä tarvitsen brändäystaitoja erottuakseni joukosta. Opetushallituksen tietopalvelun mukaan vuonna 2019 valmistui 6000 tradenomia. Miten erottua joukosta? Tietysti Tiimiakatemia itsessään on arvostettu brändi, mutta ei sekään ole kultalusikka, joka on tie onneen. Lisa Sounio avaa teoksessaan Brändikäs brändin saloja sekä sai minut ymmärtämään yksittäisenkin henkilön merkityksen brändissä.

Omaa liiketoimintaa perustaessa tiedostin brändin tärkeyden, mutta en ymmärtänyt siitä mitään. Minulle se oli nimi, logo ja ihmisten mielikuva. Pidin itseni erillään Daily Breadistä, minä olin minä ja se oli se. Halusin arvoja olevan asiakaspalvelun laatu sekä nollahävikki, joten niistä tuli Daily Breadin arvot.

”Suomessa liike-elämä vierastaa henkilöbrändejä” – Lisa Sounio. Ajattelin juuri näin, koin yksityiselämäni vaikuttavan pienellä paikkakunnalla bisnekseen, maskin takana oli hyvä olla Daily Breadin yrittäjä, ei Teemu. En koe olleeni pitkään aikaan enempää väärässä. Ei asiakashenkisyys tai iloinen asiakaspalvelu ole yritystä, se on minua. Ei nollahävikki lähtenyt yrityksestä, se lähti minusta. Työntekijä heijastuu yritykseen kuten yritys työntekijään. Minä olen Daily Bread ja Daily Bread on minä.

Liian geneeriset viestit eivät muutu merkityksellisiksi. Ne eivät kosketa ihmisiä, ja niistä puuttuu henkilökohtaisuutta ja sykähdyttävää tunnetta. – Lisa Sounio

Olin rohkea vaihtaessani opiskelupaikkaa kahdesti, mutta se kannatti, nyt olen oikeassa paikassa. Olen kolmessa viikon aikaan häkeltynyt uudestaan ja uudestaan Tiimiakatemian ilmapiiristä, yksi mainittava asia on rohkeus. Omista onnistumisista ja epäonnistumisista kerrotaan rohkeasti. Apua pyydetään rohkeasti ja mikä tärkeintä, sitä saa aina.

Osuuskunta Heiga oli rohkea valitessaan minut tiimiinsä näkemättä. Olemme rohkeita etsiessämme uusia oppeja ja koppeja sekä haastaessamme itseämme joka päivä ymmärtämään bisneksestä enemmän.

Olin rehellinen itselleni etsiessäni paikkaa opiskelumaailmassa. En tyytynyt vähempään kuin ansaitsen. Rehellisyys näkyy myös Heigan toiminnassa. Olemme rehellisiä toisillemme, keskusteluilmapiirimme on avoin sekä kannustava. Ollessamme rehellisiä itsellemme, näemme missä olemme onnistuneet ja missä mahdollisesti epäonnistuneet. Virheet kuuluvat yrittäjyyteen ja niistä kuuluu oppia.

Reippaus, tuo kiistanalainen sana. Onko se itse tarralenkkarit laittanut taapero, joka rinta rottingilla esittelee saavutustaan äidilleen. Vai onko se tiimiyritys, jonka yrittäjät ovat oma-aloitteisia, ahkeria sekä ulospäinsuuntautuneita.

Minä olen Heiga ja Heiga on minä.

Jos yksi kuudestatoista ei koe olevansa reipas, niin onko yrityskään silloin reipas? Yrityksen maineen kuitenkin muodostaa yrityksen koko henkilöstö.

Se mikä ratkaisee, on tiimin osaaminen ja kestävyys. Tehdään vain paremman näköistä ja kerrotaan siitä mielenkiintoisemmin kuin muut. Me olemme Heiga ja Heiga on me. Rohkea, rehellinen ja reipas.

You May Also Like…

Somevaikuttajaksi!

(Markkinoinnin koulutusohjelma) Viimeaikoina somevaikuttajan työ on kiehtonut minua, siksi päätin lukea Emmi Lehtomaan...

0 kommenttia

Lähetä kommentti