Markkinoinnin uudet 4 P:tä

Lähdeteos: Eka Ruola

Lähdeteoksen kirjoittaja: Eka Ruola

Teoriapisteet: 0

Markkinoinnin kirjaksi valitsin Markkinoinnin uudet 4: pt. Markkinointi on itselleni asia, joka kiinnostaa valtavasti ja sitä haluan päästä oppimaan lisää. Markkinointiin sisältyy niin paljon kaikkea mitä ei edes osaa kuvitella.

People, Purpose, Passion, Platform – Ihmiset, Tarkoitus, Intohimo, Alusta

Markkinoinnissa on tärkeä tietää kenelle tuotetta myydään, miksi sitä myydään ja missä sitä myydään. Intohimo tulee taas niistä, ketkä sitä markkinoi. Vaikka haluan päästä kehittämään itseäni hyväksi markkinoijaksi, on mielestäni tärkeää tiimimme kanssa nyt kasvattaa osaamistamme yhdessä.

Olemme tuore osuuskunta, joka sisältää 17 henkilöä – paljon näkemyksiä ja ajatuksia. Meille ei ole kasvanut vielä täysin yhtenäistä brändikuvaa ja siihen tarvitsemme jokaisen tiimiläisemme mukaan sitä rakentamaan. Meidän täytyy ottaa kaikkien näkemykset ja osaamiset huomioon. Lähtökohtaisesti tiimimme tekee mahdollisuuksien mukaan kaikkea mikä on sallittua ja laillista. On siis vaikea myös lähteä suoranaisesti rakentamaan tietynlaista brändikuvaa meistä. Olemme nuoritiimi, joka kasvaa koko ajan. Näin alussa varsinkin meidän on tärkeä löytää ne oikeat ihmiset kenelle myymme itsemme. Kuinka verkostoidutaan ja saadaan, sekä ansaitaan luottamuksia. Meidän täytyy ostata kertoa mikä meidän tarkoituksenamme on. Meidän täytyy löytää oikeat alustat siihen mistä meidät löydetään, ja missä olemme näkyvillä hyvin ja selkeästi. Intohimoa meidän tiimiltämme ei puutu.

Näin alussa ainakin itselläni on ollut vähän hankaluuksia pysyä kaikessa mukana, koska on tullut niin paljon uutta asiaa. Mutta tiedän etten ole yksin ja luottamus tiimimme sisällä kasvaa koko ajan ja lähennymme keskenämme, joten tämä heijastuu varmasti muihinkin ihmisiin tulevaisuudessa. Haluamme kaikki kehittyä ja kasvaa yksilöinä, sekä tiiminä. Tiimistämme löytyy paljon eri osaamista eri osa-alueissa, joka myös helpottaa markkinoinnissa. Pystymme myymään itseämme moniosaajina ja tällä mahdollisesti jäämme ihmisten mieleen hyvin.

Se mikä tulee omaan henkilökohtaiseen oppimiseen markkinoinnin kanssa, on löytää uusia näkemyksiä ja kokemuksia. Tietää mikä toimii ja mikä ei ja päästä kokeilemaan niitä. Kaiken oppii mielestäni kantapään kautta, mutta se ei aina tarkoita epäonnistumista. Tässä tarkoitan kantapään kautta oppimisella sitä, että kokeilee uusia markkinointi kikkoja ja vaihtelee niitä löytääkseen sen oman. Mihin ihmiset sitoutuvat ja on valmiita luottamaan. Kaikessa on tärkeintä olla mukana oma intohimo, eikä pakonomainen markkinointi. Elämme sosiaalisen median kautta nykypäivänä elämäämme. On siis löydettävä ne oikeat alustat ja kanavat missä markkinointia tekee, mihin aikaan sitä tekee ja kenelle se suunnataan.

Opin kirjasta paljonkin. Se avarsi näkemystä markkinoinnin suhteen. Kirja oli kivasti kirjoitettu ja oli hyvin tarinanomaisesti kirjoitettu.

You May Also Like…

Copywriting Strategies

Copywriting on yksinkertaisuudessaan markkinointi tai mainontatekstien kirjoittamista myyntiä tai asiakkaan...

0 kommenttia

Lähetä kommentti