Marketing Secrets

Kirjoittaja: Jussi Craycroft

28 toukokuun, 2020

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Kirjassa puhutaan markkinoinnin saloista joka on ehkä väärä sana käyttää kun tätä kirjaa luki. Monen monia erittäin hyviä pointteja kuinka markkinointia voi ”boostata”. Kaikille kirja ei ehkä sovellu, koska kirjassa on todella paljon joka oli jo minullekin tuttuja asioita.

Isoimmiksi pointeiksi nostaisin kirjasta kilpailun ja kilpailijoiden merkityksen. Onko sinun tuotteesi enemmän saatavilla? Mitä kilpailijasi tekee erilailla? Toimiiko se? Mitkä ovat kilpailijasi tulevaisuuden suunnitelmat? Yrityksen täytyy aina yrittää olla kilpailijoitansa edellä markkinoinnissa niin kuin kaikessa muussakin. Onko tuotteen hinta sitten matalampi vai korkeampi kuin kilpailijan on ihan yrityksen päätettävissä. Mitä alhaisempi hinta sitä enemmänhän se myy? Kyllä jos ajatellaan itseämme kuluttajana valitsemme aina halvemman tuotteen, jos tuotteella ei muuten ole laatueroja.

Markkinointi ja myynti pitäisi kulkea käsi kädessä. Myyjien ja markkinointivastaavien pitäisi yhdessä panostaa toimintaansa. Myynti ihmisenä pääset puhumaan yksityiskohtaisesti henkilöiden kanssa, kun taas markkinointivastaava tavoittaa suuren joukon asiakkaita.

Markkinointi pitäisi tehdä yksinkertaiseksi asiakkaalle, antaa riittävä määrä tietoa asiakkaalle jotta hän pystyy tekemään ostopäätöksen. Yksinkertaisella tarkoitan helppoa ja nopeaa tapaa tehdä ostos tapahtuu se sitten netissä tai ihan kivijalkamyymälässä. Mitä enemmän tapoja on tuotetta ostaa sitä enemmän se myy.

Mikä on sinun täydellinen asiakas. Yrityksien kannalta olisi hyvä luoda unelma-asiakas ja pyrkiä tavoittelemaan heitä. Segmentointi on tärkeää. Mikä tuo asiakkaat sinun luoksesi? Mikä houkuttelee asiakasta? Markkinointi sloganeilla voidaan tavoitella tiettyä kohderyhmää houkuttelevasti, esim. Red Bullin slogan ”gives you wings” vetoaa nuoriin energisiin miehiin. Kirjassa myös mainittiin, että asiakas ostaa todennäköisemmin yritykseltä joka eniten resonoi hänen elämän tyyliään.

Trendejä on seurattava. Ihmiset haluavat pysyä trendeissä mukana. Suunnittele ja ennakoi markkinointiasi trendejen mukaan.

Alennuksilla ja erikoisilla kampanjoilla saat enemmän asiakkaita. Riskittömät kokeilut ovat myös hyvä tapa hankkia uusia asiakkaita. Näitä kannattaa kuitenkin käyttää säästeliäästi.

You May Also Like…

Saisinko huomiosi?

Epämiellyttävä totuus on se että olen koukussa ja pahasti. Nyt kyseessä ei ole sokeri tai shoppailu vaan sosiaalinen...

Johtaja-naiset

                                                                                          ’’kun kaikki ei tule...

0 kommenttia

Lähetä kommentti