100 faktaa myynnistä

Kirjoittaja: Jussi Craycroft

28 toukokuun, 2020

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Lukion päätyttyä sain ensimmäiset oikeat kosketukset myyntiin. Aloitin ehkä vaikeimmasta päästä ovelta ovelle myymisessä. Kyseessä oli vinyyliaidat ja jokainen varmaan osaa arvata, että ensimmäisenä kun heräät ei ehkä aivan heti ole mielessä käyttää monia tuhansia euroja uuteen aitaan. Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta joten aloitin aluksi Kurikasta. Muutamien tarjousten jälkeen en siltikään saanut kauppaa tehtyä. Oli todella vaikeaa ”klousata” kauppoja koska en usko, että kaikki olivat vakuuttuneita minusta 19 vuotiaasta nuoresta klopista, vaikka tuote oli hyvä ja tarve oli oikea. Ensimmäisen onnistumisen jälkeen sain uutta motivaatiota kun sain 50 000 euron kaupan tehtyä rivitalolle. Vaikkakin kauppojakin tein oli todella lannistavaa ajaa joka päivä ympäri kaupunkeja koputtelemassa ihan tuntemattomien ovelle kun yleensä se vastaus oli ei. Kokemus ovelta ovelle myynnistä kasvatti todella paljon ja toi paljon erilaisia tunteita esiin joita en ollut aikaisemmin kokenut. Uskon, että kuitenkin myyntitaitoni kasvoi erittäin paljon tänä aikana. Seuraavaksi siirryin puhelinmyyntiin samalla firmalla ja menestystä tuli todella paljon. Olin päässyt alkuvaiheen jännityksen ohi ja oli todella sujuvaa puhua ihmisille joilla oli jo tieto, että joku myyjä saattaa soittaa kun olivat täyttäneet lomakkeen sitä varten.

Fokus

Nyt varsinkin tiimiakatemialla olen aivan älyttömän tyytyväinen, että meidän tiimissä on ihmisiä joka ylläpitää meidän kaikkien fokusta. On helppoa kyllästyä samoihin asioihin ja vanhoihin menettelytapoihin, mutta on myös tärkeää että on joku joka kokoajan vaatii sinulta enemmän ja kannustaa sinua parempaan. Uskon, että jokaisella pitää olla halu menestyä myynnissä ja sitä varten tarvitaan tavoitteita. Tavoitteisiin pääseminen vaatii erittäin paljon työn tekoa. Jotta siihen tavoitteeseen päästään ja siihen halutaan päästä tarvitsee olla jatkuva henkinen kuin fyysinen fokus työhön.

Henkilöbrändin kolme askelta

Tunne itsesi. Minkälainen ihminen olet? Omasta mielestäni on tunnettava itsensä hyvin ja oltava vakuuttunut omasta työstään, jotta muut ihmiset voivat olla vakuuttuneita sinun tekemisestäsi.

Viesti muille kuka sinä olet. Erilaiset some kanavat ja muut julkiset outletit ovat hyvä tapa tuoda itseäsi esiin julkisesti.

Kehitä itseäsi. Halu ja motivaatio kehittää jatkuvasti itseään.

You May Also Like…

21 oppituntia maailman tilasta

Mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu juuri nyt? Mitä toivomme tulevaisuudeltamme? Mitä haluamme oppia ja opettaa...

Strategiakirja 25 työkalua

Strategiatyö on yksi johtamisen tärkeimmistä työkaluista, ilman sitä oikeastaan missään ei ole mitään järkeä. Johonkin...

0 kommenttia

Lähetä kommentti