Kehitä kokeillen

Kirjoittaja: Jussi Craycroft

25 toukokuun, 2020

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Tuotekehittely ei monillekkaan varmasti ole helppoa hommaa. Erilaisten palveluiden ja tuotteiden kehittäminen vaatii kärsivällisyyttä oikeisiin ratkaisuihin. Itse jouduin jonkin verran tällaista harrastamaan eräässä projektissani. Oli vaikeaa ilman mitään kunnollista tietoa ruveta ensinnäkin hinnoittelemaan tuotetta ja luomaan sen ympärille viehättävä imago, joka vetää asiakkaita tuotteen ympärille. Erilaisilla tuote testauksilla voidaan hieroa kehitys ihan uuteen malliin. Onko järkeä edes lähteä yrittämään? Ei siitä mitään varmaan tule. Jos ei kokeilla erilaisia tuotteita tai palveluita ei niistä myöskään mitään opi. Kukaan ei voi ennaltaan tietää tuleeko tuote menestymään 100%. Erilaisten kokeilujen avulla saadaan jonkinlaista suuntaa antavaa tietoa, mutta mikään ei ole varmaa. Jos ei kukaan kokeilisi mitään uutta, jäisi monta tuotetta joka on jo nykypäivänä kaikilla jo arkikäytössä yms.

Omassa projektissani kokeiluvaihe on hoidettu toisaalla, koska tuote annettiin meille suoraan valmiina käteen. Miksi emme lähtisi suoraan kokeilemaan? Kirjassa kehotetaan suorittaa kokeilu niin pian kuin mahdollista. Välillä tuntuu, että meidänkin tiimissä on paljon suunnittelua ja pallonheittelyä puolelta toiselle ja spekuloimme kuinka tuote menestyisi, eikä kukaan ole vielä lähtenyt kokeilemaan suoraan. Siinä on tietty pelko epäonnistua, ei kukaan halua epäonnistua, mutta ilman niitä ikäviä epäonnistumisia emme opi menestymään. Tarvitaan rohkeampia kokeiluja.

You May Also Like…

Digimarkkinointi

Pääsin viimein digimarkkinointikirjan kimppuun, joka on pitkään kulkenut lukulistallani mistään sitä löytämättä....

Intohimona brändit

Tämä kirja päätyi reflektoitavaksi nyt, sillä brändit ja niiden kilpailu on ollut viime vuosina todella kovassa...

0 kommenttia

Lähetä kommentti