Johtaminen

Kirjoittaja: Jussi Craycroft

30 huhtikuun, 2020

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Millainen on hyvä johtaja? Uskon, että vastaus riippuu yrityksestä ja millaista palvelua he tarjoavat. Minulle johtajuus on kiinnostavaa ja siksi päätinkin lukea juuri Matti Alahuhdan Johtajuus kirjan. Tavoitteena minullakin on jossain vaiheessa elämää olla jonkun yrityksen johtaja, vielä ei vain ole selvää mikä se yritys on ja olenko itse perustamassa sitä.

Todella tärkeiksi pointeiksi kirjassa nostettiin monta asiaa, mutta mieleenpainuvimpia oli asiakkaan ja henkilökunnan tärkeys, into saada aikaan ja työn tärkeys sekä kahden aikamääreen jatkuva ajattelumalli. Asiakkaat ja henkilökunta nostettiin esille monta kertaa esille kirjassa ja puhuttiin heidän tärkeydestä. Ensiksi KONE oli vain muutaman ison asiakkaan kanssa yhteistyössä, mutta rupesivat painottamaan asiakkaan tärkeyttä ja sitä myöden syöksyi menestykseen. Matti Alahuhta ei osannut sanoa kumpi oli tärkeämpää yritykselle asiakkaat vai henkilökunta. Henkilökunnasta annettiin sellainen kuva yrityksessä, että kaikilla on merkitystä pienimmilläkin tekijöillä. Omasta mielestäni onkin tärkeää, että kaikki yrityksessä tuntevat itsensä tärkeäksi oli heidän rooli sitten minkälainen tahansa. Uskon myös Matin painoittamaan viestiin, että on tärkeää rekrytoida sellaisia ihmisiä töihin joilla on kiinnostusta ja erityisesti halu menestyä työssään.

Rupesin pohtimaan kuinka hyödyllistä on jos kaikki esimerkiksi omassa tiimissänikin osaisi koko ajan ajatella nykyhetkeä, mutta osaisi myös yhdistää sen tulevaisuuteen. On helppoa osata ajatella tulevaisuuteen lyhyellä aikamääreellä, mutta se, että osaisimme miettiä meidän nykyhetkisiä liiketoiminta seuraamuksiamme 5-10 vuotta tulevaisuuteen on varmasti asia joka vaatii vuosien harjoittelua, mutta uskon, että on todella palkitsevaa kun sen oppii. Itse en ehkä ilmaise asiaa täydellisesti, jonka takia suosittelen kaikille Johtajuus kirjaa.

You May Also Like…

21 oppituntia maailman tilasta

Yuval Noah Hararin teos 21 oppituntia maailman tilasta herätti valtavasti ajatuksia ja kiinnostusta. Kirjassa...

Markkinointi boksin ulkopuolelta

Tällä hetkellä olemme käynnistämässä yhteistyötä asiakkaan kanssa ja he tarvitsisivat meiltä muun muassa...

Suoraa palautetta

Minna Oulasmaan ja Mika Pesosen kirjoittama kirja ”Suoraa palautetta – viisaan keskustelijan käsikirja” päätyi...

0 kommenttia

Lähetä kommentti