Mitä opin?
Alkuosa kurssista oli aika palikka palikan perään, sillä aihe oli hyvinkin tuttua. Onneksi aiheet kuitenkin monipuolistuivat kurssin loppua kohden, ja sain ihan hyvää teoriatietämystä esimerkiksi SEM:stä ja SEO:sta. Kurssi vahvisti taas ymmärrystä siitä, miten tärkeää sisältömarkkinointi nykyajan markkinoinnissa on. Kaikki hakukoneoptimoinnista maksettuun mainontaan pohjaa siihen. Opin paljon uutta termistöä, ja minkälaista dataa eri työkaluilla on mahdollista seurata.
Mikä meni huonosti?
Tein kurssin englanniksi, joten välillä sisällön ymmärtämiseen meni hetki ja jouduin tekemään jonkun verran käännöstyötä. Oli kuitenkin silti antoisaa opiskella asiaa englanniksi ja murtaa kielimuuria.
Mitä vien käytäntöön?
Saan vietyä digimarkkinoinnin kurssista suoraan oppeja projekteihin. Kurssin materiaaleissa puhuttiin paljon datan seuraamisesta ja datan keräämisestä kuluttajilta, mutta olen kuullut tornareita, että datan keräämistä tullaan EU-maissa rajoittamaan. Tämä tekee mielenkiintoisen käännöksen datan myymiseen ja ostamiseen, mainontaan ja kuluttajien tottumuksiin saada kohdennettua mainontaa.
0 kommenttia