Brändää itsesi verkossa

Kirjoittaja: Veeti Rastas

9 huhtikuun, 2020

Lähdeteos: Brändää itsesi verkossa

Lähdeteoksen kirjoittaja: Tuija Aalto

Teoriapisteet: 2

Brändää itsesi verkossa – Tuija Aalto ja Marylka Yoe Uusisaari

 

Jos alan ajattelemaan miten itseäni brändään verkossa, niin en juurikaan. Instagramissa muutama kuva ja nekään ei ole mitenkään harkittuja. Facebookia käytän viestittelyyn ja linkedin on vasta juuri otettu haltuun. Sinne en vielä ensimmäistä päivitystä ole tehnyt. Olen aika tarkka siitä miten haluan ihmisille näkyä sosiaalisenmedian kautta. En päivitä sinne juuri mitään. Minulla ei ole tarvetta päivitellä mitä olen juuri syönyt tai ostanut. Jos otan esim. instagramin haltuun, niin otan sen sisällöntuotantona. Pitäisin huolen siitä, miltä se näyttäisi ja siinä olisi selkeä imago.

Miten tulla löydetyksi verkossa?

Uskon että yksi suosituimmista ja tehokkaimmista tavoista on varmasti käyttää linkkejä julkaisuissa. Niillä julkaisun katsoja löytää helposti ohjattuun sivuun/julkaisuun linkin kautta. Kun tekee järkevän ja ohjatun navigoinnin julkaisuihin niin se tuo näkyvyyden kasvamisen tehokkaammaksi. Kävijä kannattaa heti ujuttaa tutustumaan muihin julkaisuihin kun hän johonkin julkaisuun päätyy.

Tärkeää on myös osata hakukoneoptimointi. Jos sivusi löytyy vasta kymmenentenä hakutulosten joukosta, siinä on pieni todennäköisyys, että sinun sivusi klikataan auki, jos ennen sivuasi on yhdeksän samaa kontenttia tarjoavaa sivustoa. Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan kaikkia niitä toimenpiteitä, joilla parannetaan verkkosivun löytymistä hakukoneilla.

Henkilöbrändi

Henkilöbrändin muodostaminen on monen jutun summa. Ajattelen että tärkeimmässä asemassa on itsensä tunteminen ja se miten haluat itseäsi brändätä. Kun lähtee brändäämään itseään verkossa, se ei tule olemaan helppoa. Täytyy olla vahva henkisesti. Netissä tulee paljon negatiivista kommenttia, eikä se edes johdu siitä että olisi itse tehnyt jotain väärin. Netti vaan on täynnä trollaajia. Itsensä brändäämistä voi pitää ihan täysin yritystoimintana. Se vaatii paljon työtä ja aikaa, että saa itsensä ihmismassojen näkyville.

You May Also Like…

Ilmiön kaava

Ilmiön kaavan on kirjoittanut Lauri Hilliaho ja Johanna Puolitaival ja se on julkaistu vuonna 2015. Kirja käsittelee...

Sinistä vettä parkkihalliin!

Sinistä vettä parkkihalliin!

Sinisen meren strategia on vuonna 2005 julkaistu teos, jonka on kirjoittanut professorit W. Chan Kim ja Renee...

0 kommenttia

Lähetä kommentti