Myyntikapina

Kirjoittaja: Jussi Craycroft

14 tammikuun, 2021

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Kuuntelin Mika Rubanovitchin kirjan myyntikapina kirjan ja se herätti minussa monenlaisia ajatuksia. Internetin hyöty ja sen kasvaminen tämänpäiväisessä myynnissä on merkittävä, mutta mitä jos se ei aina tule olemaankaan trendi? Itse kuluttajana tykkään kuitenkin aina sovitella vaatteitta tunnustella esineitä ja varmistaa, että väri on juuri se mitä tarvitsen.

Internetissä on todella helppoa ja vaivatonta tilata jos jonkin näköistä tuotetta. Yrityksillä onkin oma kaava millä he herättävät asiakkaan mielenkiinnon AIDA (awareness, interest, desire ja action) ja millä he saavat sinut tekemään ostopäätöksiä. Mielestäni netissä on helppo tehdä pienempiä hankintoja. Isot hankinnat kuten sanotaanpa vaikkapa asunto johon haluaisin siirtyä vuokralle, en voisi ikinä tehdä osto päätöstä suoraan netistä selailtujen kuvien perusteella tai virtuaalinäytöksen myötä. Tarvitsen ja haluan, että myyjä vakuuttaa minulle, että tämä on oikea ostopäätös. Jokaisella voi tietenkin olla omanlainen käsitys myyjistä ja puhelinmyyjistä, mutta olen toiminut molemmissa rooleissa ja tiedän kuinka haastavaa se voi olla.

Kirjassa oli mielestäni enemmänkin markkinointi havaintoja kuin itse myynnistä mitään. Markkinoinnin avullahan se myynti yleensä kasvaa, mutta oletin enemmänkin itse myynnistä lisää tietoa. Nykyajan trendeistä ja teknologiasta on koko ajan oltava skarppina sillä asiakkaatkin yleensä liikkuu trendien mukana. Asiakkaille on tehtävä netissä tehtävien ostopäätöksistä mahdollisimman simppeliä. Mitä helpompaa tuote tai palvelu mitä tarjoamme on saatavilla sitä enemmän saamme sitä liikkumaan.

Mielestäni isoin hyöty kirjasta olisi meidän uudelle markkinointipäällikölle Lasselle ja toivoisin, että hän osaisi kääntää kirjan tarjoamat edut ja hyödyt tiimillemme. Kirjan mielestä tulevaisuudessa myynti ohjautuu enemmän ja enemmän verkkoon ja siihen on järkevä panostaa, mutta mielestäni kuitenkin ihmiset ovat sosiaalisia ja tykkäävät kun asiantuntevat myyjät kertovat heille tuotteistaan, kuin vertailemalla netistä.

You May Also Like…

21 oppia maailman tilasta

Mitä minun tulisi tietää, että ymmärtäisin maailman tilanteesta paremmin vai olisiko parempi, etten tietäisi? Yuval...

21 oppituntia maailman tilasta

Mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu juuri nyt? Mitä toivomme tulevaisuudeltamme? Mitä haluamme oppia ja opettaa...

Strategiakirja 25 työkalua

Strategiatyö on yksi johtamisen tärkeimmistä työkaluista, ilman sitä oikeastaan missään ei ole mitään järkeä. Johonkin...

0 kommenttia

Lähetä kommentti