Intohimona brändit

Kirjoittaja: Lotta Kankainen

30 marraskuun, 2020

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Miten luoda sellainen brändi, joka erottuu voittavasti kilpailijoista? Rehellisesti sanottuna ei hajuakaan, tai on pieni visio. Tämä kysymys on palloillut mielessäni, kun olemme lähteneet suunnittelemaan omaa bikinimallistoamme. Jos et löydä juuri sinun näköisiäsi bikineitä tai uimapukuja kilpailijalta niin mikset voisi tehdä omaa brändiä.

Hassun markkinoinnin koulutusohjelmassa seuraava kerta olisi käsitellyt brändejä. Valitettavasti tuo kerta siirtyi ensi vuoden puolelle pahamaineisen koronaepidemian takia. Tartuin kuitenkin kirjaan nimeltään Intohimona brändit, joka kertoi 20 eri näkökulman ja esimerkki tarinoiden avulla kuinka brändi ja brändäyksen hyödyt luovat yrityksen menestystarinan. Brändillä viestitään mitä arvoa yritys tarjoaa asiakkaalleen. Luottamus brändiin on yksi keskeisistä menestystekijöistä. Antoiko kirja sitä mitä halusin, ei välttämättä mutta herätteli taas liudan kysymyksiä.

 

 

Vastuullisuuden merkitys nykypäivänä

 

Vastuullisuus on kova trendi nykyään vai voiko jo sanoa, että jo oletusarvo monien tulevien asiakkaiden keskuudessa. Kun lähdetään luomaan tyhjästä, jokin uusi brändi ryhdyin miettimään, kuinka ekologista se onkaan. Kannattaako maailmaan, joka on jo täynnä tavaraa, jonka meret hukkuvat muoviin tuoda vielä yksi vaatemerkki lisää. Meille oli heti alusta alkaen selvää, että haluamme tehdä tämän projektin mahdollisimman ekologisesti. Uimavaatteisiin valikoituu kankaaksi econyl, joka on uudelleen luotu kierrätetystä nylonista. Monet kilpailijamme painivat samassa vastuullisuuden sarjassa. Meidän tehtävänämme on miettiä kuinka erottua noista isoista yrityksistä, joilla on jo vahva brändi ja kansainvälinen tunnettavuus. Onko vastaus tähän kysymykseen elämykset, elämyksellinen ja uudenlainen toimitustapa ehkäpä.

 

”Tekemällä parhaamme, panostamalla laatuun määrän sijasta sekä arvostamalla kaikkia ihmisiä ja kaikkia muita elollisia olentoja ja vähäisiä omistamiamme asioita olemme tiellä kohti parempaa maailmaa.”

ANNA KURKELA

 

 

Suunnannäyttäjä

 

Luettuani Papu designin kertomuksen kirjasta pystyin samaistumaan siihen hyvin ja inspiroitumaan. Myös Anna Kurkelan, Papu Design Oy:n perustajan liikeidea sai alkunsa omasta tarpeesta. Ei löytynyt omaa silmää miellyttäviä tai omaan arvomaailmaan sopivia vaatteita. Ja näin syntyi Papun tarina, joka on oman alansa edelläkävijä ja esikuva. Työskentely kohti omaa bikini mallistoa on inspiroivaa ja motivoivaa ja ennen kaikkea kun saa tehdä sitä parhaan ihmisen kanssa! Ajatus siitä, että ensi kesänä päällä on vain itse suunnittelemia bikineitä saa kylmät väreet aikaan. Melko iso unelma. Riittääkö, että meillä on asenne kohdallaan menestyvän brändin luomiseksi. Asennetta ja etenkin sisua siihen kaivataan ja kykyä ajatella isosti. Myös vahva yhteinen näkemys ajaa meitä samaan suuntaan.

 

 

Miten pizzat ja bikinit liittyvät toisiinsa, aivan pian se varmasti selviää.

 

 

You May Also Like…

Henkilöstöanalytiikka

Henkilöstöanalytiikka

Jaana Saramies, Maria Törnroos Tässä kirjassa on mielestäni paljon hyviä juttuja, joita Tiimiakatemian rekrypälen...

Business for Punks

Itsevarmasti otin käteeni tämän James Wattin, Brewdog -olutpanimon perustajan kirjoittaman kirjan, jota olen kuullut...

Mikä ihmeen digimarkkinointi?

Mikä ihmeen digimarkkinointi?

En ole koskaan harrastanut digimarkkinointia. Paljon olen siitä kuullut puhuttavan ja nyt minunkin pitäisi alkaa...

0 kommenttia

Lähetä kommentti