Mikä meni hyvin?
Varmasti kurssissa parhaiten meni se, että läpäisin lopputentin ensimmäisellä yrityksellä, koska käsitykseni mukaan jos lopputenttiä ei läpäise, seuraa siitä jonkinlainen jäähy ja yrittää voi uudestaan vasta tietyn ajan jälkeen. Lisäksi ajankohta kurssin tekemiselle oli suhteellisen hyvä, sillä olen aloittamassa projektia, jonka tarkoituksena on hoitaa markkinointia it-alan yritykselle ja tämä kurssi tarjosi kyllä hyviä vinkkejä, sekä työkaluja joita kyseisessä projektissa voi mahdollisesti hyödyntää.
Mikä meni huonosti?
Etenkin kurssin alussa oli todella paljon itsestäänselvyyksiä ja tietoa, jotka jo tiedostin. Kurssin tekemiseen kuitenkin kului huomattavasi enemmän aikaa, kun mitä olin ajatellut ja jos nyt alkaisin tekemään kurssia uudestaan siirtyisin suoraan välitentteihin ilman, että olisin tehnyt kaikki välitehtävät ja näin ollen säästänyt aikaa. Lisäksi odotin, että kurssissa olisi ollut jotain simulaatioita, kuinka työkaluja sovelletaan käytännössä, mutta näin ei ollut. Tietysti kurssin taso oli aloittelijoille ja maksuton, joten ymmärrettävää, että tällaisia toimintoja ei oltu lisätty.
Mitä opin?
Kurssi opetti hakukoneoptimoinnista (SEO), hakukonemainonnasta (SEM), sisältömarkkinoinnista, sosiaalisen median markkinoinnista sekä analytiikasta ja kuinka niitä voi hyödyntää omassa yrityksessä tai työelämässä. Lisäksi opin huomattavasti enemmän siitä, miten maksettu mainonta toimii hakukoneiden ja sosiaalisen median alustoilla ja kaikkea pientä tietoa, joita en aiemmin ollut edes ajatellut. Esimerkiksi kun verkkosivuille lisätään kuvia, sillä on merkitystä millä nimellä kuvan lisäät. Esimerkiksi kuva3.jpg on sellainen, josta hakukoneet eivät tykkää vaan kuva pitää nimetä tarkemmin, jotta hakukone osaa näyttää sitä potentiaalisille asiakkaille helpommin.
Mitä käytäntöön?
Kuten aiemmin mainitsin olen aloittamassa it-alan yrityksen markkinoinnissa ja tulen varmasti käyttämään kurssista saatuja työkaluja kyseisessä projektissa.
0 kommenttia