Building a Story Brand

Kirjoittaja: Oskari Suomalainen

11 toukokuun, 2023

Lähdeteos:

Lähdeteoksen kirjoittaja:

Teoriapisteet:

Kun luin Donald Millerin ”Building a story brand: Clarify your message so customers will listen” -kirjaa, se todella avasi silmäni markkinoinnin ja brändin rakentamisen maailmaan. Ennen kirjan lukemista ajattelin, että markkinointi oli pelkästään yrityksen tuotteen tai palvelun myymistä asiakkaille. Kuitenkin kirjan keskeinen idea on, että yrityksen tulisi kertoa tarina, joka auttaa asiakkaita ymmärtämään, miksi heidän tuotteensa tai palvelunsa ovat tärkeitä ja miten ne voivat auttaa ratkaisemaan asiakkaiden ongelmia.

Kirja auttoi minua ymmärtämään, että tarinan kertominen on tärkeää, koska ihmiset eivät muista pelkkiä faktoja, mutta he muistavat tarinoita. Kun yritys kertoo tarinan, joka resonoi asiakkaan kanssa ja auttaa heitä ratkaisemaan ongelmansa, yritys voi luoda vahvan yhteyden asiakkaan kanssa ja sitouttaa heidät brändiin. Tämä auttaa myös erottamaan yrityksen kilpailijoista.

Kirjan käytännön esimerkit ja selkeät ohjeet auttoivat minua ymmärtämään, kuinka tärkeää on luoda brändistä selkeä ja helposti ymmärrettävä viesti. Brändin tarina ja viesti tulisi olla helposti lähestyttävä, jotta asiakkaat voivat nopeasti ymmärtää, miksi yritys on olemassa ja miten se voi auttaa heitä. Tämä auttaa yritystä erottumaan kilpailijoistaan ja sitouttamaan asiakkaan brändiin.

Kirjan myös korostaa, että asiakkaat ovat itsekeskeisiä, joten yrityksen viestinnän on keskityttävä siihen, miten asiakkaan elämä paranee yrityksen tuotteen tai palvelun avulla. Tämä auttoi minua ymmärtämään, että yrityksen markkinointiviestinnän on keskityttävä ratkaisemaan asiakkaan ongelmia, eikä vain myymään tuotteita.

Lisäksi kirjan lukeminen auttoi minua ymmärtämään, että asiakkaat ovat avain menestyvään brändiin. Kun yritys keskittyy ratkaisemaan asiakkaan ongelmia ja parantamaan heidän elämäänsä, yritys voi luoda vahvan ja pysyvän yhteyden asiakkaaseen. Tämä auttaa yritystä pysymään kilpailukykyisenä ja kasvattamaan liiketoimintaansa. Pyrin jatkossa hyödyntämään kirjasta saamaani informaatiota tulevissa projekteissani.

You May Also Like…

Digimarkkinointi

Pääsin viimein digimarkkinointikirjan kimppuun, joka on pitkään kulkenut lukulistallani mistään sitä löytämättä....

Intohimona brändit

Tämä kirja päätyi reflektoitavaksi nyt, sillä brändit ja niiden kilpailu on ollut viime vuosina todella kovassa...

0 kommenttia

Lähetä kommentti