Rytmihäiriö

Kirjoittaja: Alek Korpinen

12 tammikuun, 2021

Lähdeteos: Rytmihäiriö

Lähdeteoksen kirjoittaja: Kirsi Piha

Teoriapisteet: 2

Kirjaessee Rytmihäiriö, Kirsi Piha

Miksi valitsin kirjan ja mistä kirja kertoo?

 

Valmentajani Janne suositteli minulle tätä kirjaa. Olin hämmentynyt, sillä kirjan kannessa luki ”TARTU MAHDOLLISUUKSIIN TAI KUOLE”. Kumminkin tämä herätti minulle mielenkiinnon kirjasta. Tilasin kirjan itselleni, kun olin eristyksessä koronan takia. Kirja oli kyllä mieleeni ja sain luettua sen viikossa.

Tämä kirja hahmottaa maailmaa mahdollisuuksien kautta. Miten organisaatiot voivat kehittää myönteistä ja rohkeaa tapaa tarttua mahdollisuuksiin? Kuinka yksilö voi kehittää pelon toimintamallin sijaan tavan hakea mahdollisuuksia? Suomalaiset yritykset ovat liian pitkään tuudittautuneet viestinnässäänkin staattiseen maineenhallintaan rohkean maineen rakentamisen sijaan. Maine on yrityksen tärkein pääoma ja parhaimmillaan sitä rakennetaan rohkeasti yhdessä työntekijöiden ja maailman kanssa joka päivä.

Kirjan avulla pääset uhkakuva-ajattelusta mahdollisuuksien viitekehykseen, jossa voi kehittyä, johtaa mainetta ja kasvattaa liiketoimintaa.

Mitä kirja merkitsee minulle?

 

Kirja auttoi minua ymmärtämään omat vahvuuteni ja kuinka niitä voi hyödyntää. Osaan luonnostaan tarttua mahdollisuuksiin ja löytää liiketoimintaa kasvattavia puutteita. Kirjan sisältö piti minut koko ajan mielenkiinnossa, sillä samaistuin moneen kertomukseen. Sain huomattavasti lisää oppia ja laajennettua ajatusmalliani liiketoiminnassa.

 

Mitä oppeja sain kirjasta?

 

Kirjassa on todella paljon loistavia esimerkkejä tilaisuuteen tarttumisesta. Kaikkia tarinoita yhdistää se että, yrityksen on oltava hereillä sosiaalisessa mediassa jatkuvasti ja osata hyödyntää oma tilaisuus. Kaikki tarinat ovat kylläkin maailmanlaajuisilta yrityksiltä, mutta Suomen mittakaavassa on myös iso merkitys sillä, kuka pystyy tarttumaan tilaisuuteen nopeimmin ja saamaan näkyvyyden itselleen.

 

Mitä vien käytäntöön?

 

Kirjassa kerrottiin yhtiöstä nimeltä Maersk. Tämä on Tanskalainen logistiikkafirma ja samalla maailman suurin rahtilaivavarustamo. Firmalla on Youtubessa lähes 80k tilaajaa ja katsotuimmassa videossa yli 10milj näyttökertaa. Tämä avasi silmäni sille, että voin tarjota tiimini videokuvaus palveluita mille firmalle vain. Tulen keväällä (2021) miettimään laajemmin asiakkaita ja sisältöä mitä voimme tarjota heille.

Kirjassa kerrottiin, kuinka yrityksen vastuullisuus on kasvanut isoa vauhtia asiakkaitten ostokäyttäytymistä. Vuonna 2014 tutkimuksen mukaan 55% globaaleista kuluttajista oli valmiita maksamaan enemmän vastuullisen yrityksen palveluista ja tuotteista. Ihmiset alkavat arvostamaan yhä enemmän ja enemmän brändejä. Kirja on kirjoitettu 2015 ja siinä on oltu hyvin jäljillä tulevasta. Sillä Shopifyn alustalle tehtyjen verkkokauppojen myynti päihitti vuonna 2020 ensimmäistä kertaa Amazonin myynnin BlackFriday päivänä. Syynä tälle on juuri se, että ihmiset haluavat ostaa brändiä. Haluan viedä tämän datan käytäntöön ja tarjota mediapalveluitamme nimenomaan aidoille brändeille ja tuoda esiin juuri sitä mitä kuluttajat etsivät.

Alek Korpinen

Sawake.fi

You May Also Like…

Kohderyhmän merkitys

Copywriting oli itselleni ennen tätä hetkeä lähes täysin uusi käsite. Siitä tuli ensimmäisenä mieleen jonkinlainen...

Sosiaalinen myynti

Valitsin luettavaksi seuraavan kirjan kasvua somessa. Kirjan lukemisen tarkoituksena olisi ymmärtää niin konkreettisen...

0 kommenttia

Lähetä kommentti