#Entreprnr

Kirjoittaja: Otto Nyberg

23 marraskuun, 2022

Lähdeteos: #Entreprnr - tositarinoita vastoinkäymisten voittamisesta

Lähdeteoksen kirjoittaja: Charles Kuhlman

Teoriapisteet: 2

#Entreprnr on Charles Kuhlmanin kirjoittama kirja, joka perustuu tositapahtumiin yrittäjien vastuukäymisten voittamisesta.

Lähes jokaisella yrityksellä on jossain kohtaa elämän kaartaan erilaisia haasteita, ja kaikki ei sujukaan bisneksessä suunnitelmien mukaisesti. Entreprnr-tositarinoita vastoinkäymisten voittamisesta, äänikirja antoi myös minulle uutta virtaa ja rohkeutta lähestyä haasteitani uudesta valosta ja samalla myöskin jakaa oman tarinani tämän hetken haasteista. En koe, että minulla olisi ollut vielä tähän pisteeseen mennessä sen erikoisempia haastavia hetkiä, mikäli yksittäisiä tapauksia ei lasketa. Kirjan kaikkia tarinoita yhdisti selvästi yrittäjien periksiantamattomuus. Vaikutti siltä, että lähes jokaisen motto oli, että ikinä ei pidä luovuttaa. Yhtä lailla samaan aikaan sen rinnalla pitää myös luottaa siihen mitä itse tekee ja antaa asioiden edetä omalla painollaan. Kirjan kaikkia tarinoita yhdisti selvästi yrittäjien periksiantamattomuus. Vaikutti siltä, että lähes jokaisen motto oli, että ikinä ei pidä luovuttaa. Yhtä lailla samaan aikaan sen rinnalla pitää myös luottaa siihen mitä itse tekee ja antaa asioiden edetä omalla painollaan.

Seppälän Renkaanvaihto 2021 Syksy – 2022 Syksy

Seppälän renkaanvaihto on menestyksekäs projekti tiimiakatemialla, joka vaihtaa tällä hetkellä 45 tuhatta euroa vuodessa. Pidämme projektia noin 8 viikkoa auki vuoden 52 viikosta. Vaikka projektilla meneekin hyvin, on meilläkin vastoinkäymisiä. Ne eivät ole suuria, mutta ne käyvät välillä psyykkeen päälle ja saa ajattelemaan pitäisikö vaan lopettaa koko paska projekti. Kuten kaikki tietää, että asiakas on aina oikeassa, niin vastoinkäymiset johtuvat yleensä hankalista asiakkaista, joilla ei mene ymmärrykseen se asia, että me ei niiden autoja rikota. Me vaihdatamme vain renkaat heille ja tarkistamme ilmanpaineet. On ollut lukuisia kertoja, kun passiivisaggressiivinen asiakas tulee möykkäämään meille, kuinka olemme puhkoneet hänen renkaansa tai joku toinen tulee kertomaan kuinka olemme tunkanneet väärästä paikasta ja sen jälkeen, kun tarkastamme auton niin käy ilmi, että jälki on todella vanha ja asiakas on yrittänyt vaan saada meidät maksamaan hänen omista virheistään.

Nämä yksittäiset seikat ovat välillä vain niin raastavia ja saa menettämään uskon ihmisiin, kuinka törkeitä jotkut ovat ja tekisi mieli vain heittää hanskat tiskiin. Meille tulee kuitenkin vuodessa muutamia reklamaatioita, jotka ovat aivan oikeudenmukaisia ja korvaamme asiakkaalle summan, millä hän pysyy tyytyväisenä.

Siivouspalvelu OT

Siivouspalvelu OT oli kahden tiimiyrittäjän yhteinen projekti. Projektilla nimensä mukaisesti tuotettiin julkisille ja yksityisille Puhtaanapito palveluita. Projekti oli lähdössä hyvään nousuun, kunnes toinen tiimiyrittäjä vaihtoi tiimiakatemialta omalle alalleen. Tämä oli iso kolhu Siivouspalvelulle. Mä heitin omalta osin hanskat tiskiin Siivouspalvelun kehittämisessä ja annan sen tällä hetkellä mennä vain omalla painolla. Positiivista kuitenkin on, että saan yhteydenottoja kuitenkin aika aktiivisesti kavereilta ja heidän tutuiltansa. Siivouspalvelu on siis vielä aktiivinen, mutta en tee itse tikkua ristiin sen kehittämiseen vaan kaikki työt mitä saan, tulee inboundina. Saa nähdä, jos sitä joskus jatkojalostaa, mutta näillä näkymillä en tule sitä tekemään. Se toimii minulle epäsäännöllisenä rahanlähteenä tällä hetkellä.

You May Also Like…

Markkinointia rakkaudella

Markkinointia rakkaudella on kirja, joka kannustaa ajattelemaan raamien ulkopuolelta ja olemaan rohkea yrittäjä, joka...

Rakastan ja vihaan vaatteita

”Vaatteita tuotetaan aivan liikaa, aivan liian nopeasti ja aivan liian halvalla”, tämä on asia johon olen itsekin...

0 kommenttia

Lähetä kommentti